4 gode råd til indretning af kontoret

10. juni 2021

Kontorindretning er ikke noget, man bare lige gør. Der er nemlig mange faktorer, der spiller ind – især hvis man gerne vil ende med et miljø, som alle medarbejdere føler sig godt tilpas i og har de bedste forudsætninger for at udføre sit arbejde i. Vi har derfor her samlet vores 4 bedste tips til indretning af kontor, så I får et kontormiljø, der både er funktionelt og fostrer produktivitet og arbejdsglæde blandt alle medarbejdere.

Vælg god belysning

Belysning er en vigtig del af arbejdsmiljøet. Utilstrækkelig belysning kan nemlig have negativ indvirkning på produktiviteten og faktisk også arbejdsglæden. Det kan nemlig i værste tilfælde give hovedpine og ondt i øjnene. God belysning derimod har en positiv indflydelse på arbejdsmiljøet. Lys på et kontor bør belyse det, der arbejdes med – og det skal altid sikre, at arbejdet kan foregå forsvarligt og sikkert. De mest optimale lysforhold er en blanding af dagslys kombineret med kunstig belysning – gerne loftsbelysning, der lyser hele rummet op og gerne også mere koncentreret belysning i form af f.eks. bordlamper.

Prioritér de rette kontormøbler

Kontormøblerne er meget vigtigt, især hvis medarbejderne bruger en del tid på kontoret. Kontormøbler skal altid være komfortable – og der bør derfor aldrig nogensinde købes de billigste kontormøbler. Derudover er det også vigtigt, at kontormøblerne muliggør afveksling af arbejdsposition i løbet af dagen. Her er en ergonomisk kontorstol og et hæve-sænkebord virkelig nogle uundværlige værktøjer, så medarbejderne ikke ender med at få arbejdsskader.

Skab en god akustik

Mange kontorer rundt omkring i landet er storrumskontorer – og det betyder, at støj er blevet en del af hverdagen for mange. Støj har en meget negativ indvirkning på medarbejdere – og det er derfor meget vigtigt, at der bliver gjort noget ved denne problematik. Det kan gøres på mange måder, bl.a. ved at benytte lydabsorbenter, som kan ”sluge” noget af støjen i et lokale.

Sørg for god plads

Der er simpelthen intet værre end at være placeret klos op ad sine kollegaer. Det kan være forstyrrende og ødelægge produktiviteten for den enkelte medarbejder. Der skal derfor sørges for at være god plads mellem medarbejderne. Ifølge Arbejdstilsynet skal et arbejdsrum have en arbejdshøjde på 2,5 meter og minimum være 7 m2 – og så skal der være 12 m3 luft pr. beskæftiget. Det er altså en god idé at give hver enkelt medarbejder god plads i rummet.

Seneste indlæg

Find elegante smykkesæt hos Guldsmed-smeds.dk

Find elegante smykkesæt hos Guldsmed-smeds.dk

Smykkesæt er smukke smykker, der typisk består af flere dele, f.eks. øreringe, halskæder, ringe og armbånd. De er typisk fremstillet af materialer af høj kvalitet som sølv eller guld og er ofte prydet med indviklede designs og udsmykninger for at give dem et...

Find det bedste autoværksted Hillerød

Find det bedste autoværksted Hillerød

Autoværksted Hillerød er den førende leverandør af en bred vifte af serviceydelser og reparationer af biler, herunder motorstyring, bremser, koblinger, udstødninger og generelle reparationer. Deres team af erfarne mekanikere har mange års erfaring inden for alle...

Har du D vitaminmangel, og ønsker du at gøre noget ved det?

Har du D vitaminmangel, og ønsker du at gøre noget ved det?

Manglende vitaminer i kroppen kan have længerevarende konsekvenser for din krop. Derfor er det vigtigt at huske at indtage sine vitaminer, da kroppens funktion har en afgørende betydning for din sundhed. Hvis du mener at du mangler at optage flere vitaminer og...