4 gode råd til indretning af kontoret

10. juni 2021

Reklame

Sponseret indlæg

Kontorindretning er ikke noget, man bare lige gør. Der er nemlig mange faktorer, der spiller ind – især hvis man gerne vil ende med et miljø, som alle medarbejdere føler sig godt tilpas i og har de bedste forudsætninger for at udføre sit arbejde i. Vi har derfor her samlet vores 4 bedste tips til indretning af kontor, så I får et kontormiljø, der både er funktionelt og fostrer produktivitet og arbejdsglæde blandt alle medarbejdere.

Vælg god belysning

Belysning er en vigtig del af arbejdsmiljøet. Utilstrækkelig belysning kan nemlig have negativ indvirkning på produktiviteten og faktisk også arbejdsglæden. Det kan nemlig i værste tilfælde give hovedpine og ondt i øjnene. God belysning derimod har en positiv indflydelse på arbejdsmiljøet. Lys på et kontor bør belyse det, der arbejdes med – og det skal altid sikre, at arbejdet kan foregå forsvarligt og sikkert. De mest optimale lysforhold er en blanding af dagslys kombineret med kunstig belysning – gerne loftsbelysning, der lyser hele rummet op og gerne også mere koncentreret belysning i form af f.eks. bordlamper.

Prioritér de rette kontormøbler

Kontormøblerne er meget vigtigt, især hvis medarbejderne bruger en del tid på kontoret. Kontormøbler skal altid være komfortable – og der bør derfor aldrig nogensinde købes de billigste kontormøbler. Derudover er det også vigtigt, at kontormøblerne muliggør afveksling af arbejdsposition i løbet af dagen. Her er en ergonomisk kontorstol og et hæve-sænkebord virkelig nogle uundværlige værktøjer, så medarbejderne ikke ender med at få arbejdsskader.

Skab en god akustik

Mange kontorer rundt omkring i landet er storrumskontorer – og det betyder, at støj er blevet en del af hverdagen for mange. Støj har en meget negativ indvirkning på medarbejdere – og det er derfor meget vigtigt, at der bliver gjort noget ved denne problematik. Det kan gøres på mange måder, bl.a. ved at benytte lydabsorbenter, som kan ”sluge” noget af støjen i et lokale.

Sørg for god plads

Der er simpelthen intet værre end at være placeret klos op ad sine kollegaer. Det kan være forstyrrende og ødelægge produktiviteten for den enkelte medarbejder. Der skal derfor sørges for at være god plads mellem medarbejderne. Ifølge Arbejdstilsynet skal et arbejdsrum have en arbejdshøjde på 2,5 meter og minimum være 7 m2 – og så skal der være 12 m3 luft pr. beskæftiget. Det er altså en god idé at give hver enkelt medarbejder god plads i rummet.

Seneste indlæg

Vær både vinterbader og bevidst om bæredygtige køb

Vær både vinterbader og bevidst om bæredygtige køb

Mange virksomheder, der starter op i nutiden, henvender sig til den bevidste forbruger, som er interesseret i at handle bæredygtigt uanset produktet. Denne artikel vil give dig inspiration til at købe bæredygtigt vinterbaderudstyr. Friluftsbadning kan ikke lade sig...

Sådan kan du få flere kunder i din online butik

Sådan kan du få flere kunder i din online butik

Er du en af de mange, der har valgt at starte en forretning op online? Så har du sikkert allerede opdaget, at der her er en meget stor konkurrence. Aldrig har det nemlig være så populært at åbne en online shop, som det er i dag, og det betyder, at der er rigtig mange...

Lækkert børnetøj fra By Lindgren

Lækkert børnetøj fra By Lindgren

Børnetøj fra By Lindgren er i allerhøjeste kvalitet og altid super stilrent. Som kunde kan du være sikker på at tøjet er pænt og komfortabelt for dine børn at have på. Virksomheden blev stiftet i sommeren 2015 af Anne og Katrine Lindgren. De to er et søsterpar fra...